Ämne: Ts2010
Visa ett inlägg
Gammal 2009-10-16, 01:38   #10
CGD
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 881
Standard

Citat Ekan
"Tyvärr verkar det som att Aurans fillosofi nu för tiden går ut på
att plocka fram nyheter och teknik, men inte hela kompletta paketen"

Jag håller med om detta. TS2009 var ju en stor besvikelse. Det innehåller ju möjlighet till förbättringar i spelet men detta är ju något som Auran varit mycket blygsamma i att implementera. Istället har de ju fyllt spelet med förvånansvärt mycket gammal smörja. Innehåll som torde vara pre TRS2004. Men någon ny ekonomidirektör har ju fått till det så att de som köper TS2009 måste köpa ytterligare paket från Auran för att få lite bättre innehåll. Men jag tycker inte ens dessa uppvisar någon upphetsande kvalité. Jag har inte MSTS men många bilder från detta gamla spel ser väldans fina ut. Men titta på Ocemy's sida http://www.ocemy.cn/TRS_contents.htm, det går att få till fina saker även till Trainz.
Även den tekniska förbättringen för att kunna tillgodogöra sig datorns hårdvara är märkligt dålig. Trainz är ju ett spel/simulator som kan vara näst intill omöjligt att mätta. Det som jag, tror jag, tycker är sämst är att Trainz inte använder allt minne som datorn har utan lägger upp en stor växlingsfil istället. Skall nu träden också börja gunga så behövs än mer kraft.

Men nu sitter vi här med Aurans nyordning och har vi tur dyker det upp en annan bättre simulator.
CGD besöker inte forumet just nu   Svara med citat