Visa ett inlägg
Gammal 2020-12-18, 11:42   #11
korvtiger
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2008
Ort: Uppland, Sverige
Inlägg: 2 716
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av benkegbg Visa inlägg
Kanske ett förtydligande är på plats? Build 105766 är Trainz New Era (TANE) SP 4 och Build 105096 är Trainz Simulator 2019.

Det är då så att i TANE (Build 105766) fungerar allt, men i TRZ19 (Build 105096) fungerar det inte!

Det mest märkliga (!) är att om jag öppnar exempelbana i Trainz 2019 så syns propertyrutorna med all information. (se bild).
Men - om jag vill sätta ut nya signaler så är propertyrutorna tomma (unassigned).
Tack för förtydligandet!

Unassigned, betyder inte det bara att mastern inte är ihopkopplad med någon scenery signal än? Eller menar du att den fortsätter att vara unassigned även när de ska vara ihopkopplade med hjälp av namnet?

Jag har testat mina exempelbanor i TRS2019 Ultimate (build 105100). Där så är signalerna oinitialiserade och reagerar inte när man är i Surveyor, men de verkade hoppa igång och fungera hjälpligt, åtminstone ett tag, i driver. Jag fick några script exceptions som vi behöver kolla på. Jag testade däremot inte att sätta ut nya signaler. Men det skulle kunna vara av samma anledning som det inte fungerar att sätta ut nya signaler, att själva signalscriptet inte har startat ordentligt.

Tanigardi:
Jag kanske kan se om jag kan fixa lod-mesherna. I annat fall, skulle du vilja bidra med dina mesher till STL-NG-biblioteket?
__________________
-k-
korvtiger besöker inte forumet just nu   Svara med citat