Ämne: Ts2010
Visa ett inlägg
Gammal 2009-11-14, 12:12   #12
bear
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2006
Ort: Stockholm
Inlägg: 531
Standard

Jag tycker att det är ganska interessant att folk klankar ner på trainz och gämför med de andra simulatorerna. De kanske kommer i närheten när det gäller att sitta i hytten och köra ett tåg, men var det det som jag var ute efter så hadde åtminstånde jag legat på för att få förarutbildning på någon av museiejärnvägarna i stället. Jag har nog med mil som i lokhytt som banarbetare och tillsyningsman för att inte vara speciellt road av det.

Det är resten som gör trainz till det spel som det är. Möjligheten att på ett enkelt sätt bygga en stor modelljärnväg utan att behöva en hel källare. Godsflödes simulteringen. Möjligheten att agera tågklarerare och leda/programmera rörelserna för flera tåg. Vad gäller de här bitarna så kommer ingen annan simulator alls i närheten. Gämför hur man lägger spår i MSTS med hur enkelt det är i trainz.

Personligen har jag köpt alla releaser sedan TRS2004 mest för att stödja Auran och den fortsatta utvecklingen av trainz.

Att de sedan utnytjar det ekosystem av modellbyggare som faktiskt arbetar med platformen ser jag som något fantastiskt, jag ser hellre att auran använder mina pengar till att bygga en bra platform som vi alla kan hjälpas åt att fylla med innehåll.

Man skall också vara medveten om att TRS2009 WBE explicit släpptes mer eller mindre som utvecklingsverktyg för att få fram modeller och banor till EE som nu något förskjutet har släppts som 2010 EE.
bear besöker inte forumet just nu   Svara med citat