Ämne: HB problem
Visa ett inlägg
Gammal 2020-02-19, 17:26   #6
blomsson
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2011
Ort: Vingåker
Inlägg: 343
Standard

Efter att ha sett felmeddelandet så kan det vara både knas med installationen (eller något annat hos dig) men också något som har förändrats i kraven hos funktionerna. Felmeddelandet betyder att en specifik funktion som måste ha anropats inte har gjort så och det stämmer med hur koden är skriven. Koden följer dock så som de själva har gjort emellanåt, men det är ju inte otroligt att de har ändrat kraven på koden och lagt in extra kontroller.
Det som är konstigt med felmeddelandet är att raderna som det hänvisas till är mitt i for-slingor, borde vara mer logiskt att det saknade anropet påkallades först eller sist i funktionen, men TrainzScript (Trainz) är allt annat än logiskt i många fall!!

Men om det är det felmeddelandet som orsakar problemen så borde alla som använder HB Tavelpaket under T:ANE SP4 få samma problem. Jag vet ju inte hur många, om ens någon, förutom du som använder mina grejer.
Så för er NEBO, Tjatte och eventuellt andra, använder ni HB Tavelpaket under T:ANE SP4 och hur fungerar det?

De orange figurerna har ju du visat långt innan SP4 så min teori är att de egentligen bara visar "att här var det ett objekt som nu inte finns eller som det är problem med", när jag har något objekt som är faulty så syns det inte alls och kan därför inte manipuleras, och så som du beskriver det verkar det vara samma beteende.

Eftersom jag ännu inte har någon egen SP4 så kan jag inte kolla vad som felas.

Däremot så kan jag säga att en uppdatering av Scriptbiblioteket kommer att ske när en uppdatering av Balisgruppen släpps i samband med Vägskyddet, tanken var att släppa Balisgruppen efter vägskyddet men om det finns något fel i biblioteket så kanske jag får ompröva ordningen när objekten släpps.

mvh
Håkan
__________________
Fd. signalreparatör på Banverket. Sjukpensionär bla pga Aspergers syndrom.
Använder numera T:ANE på en iMac (Retina, 27", -15), 24GB, OSX Sierra 10.12.6 (25/9-17)
Hemsida för nedladdning av mina objekt: https://blomsson4073.se/index.html

Senast redigerad av blomsson den 2020-02-19 klockan 17:31.
blomsson besöker forumet just nu   Svara med citat