Visa ett inlägg
Gammal 2013-07-30, 21:38   #7
Mazz
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Sep 2001
Ort: Vendelsö
Inlägg: 4 500
Standard

Så länge RSC håller fast vid nuvarande affärsmodell, dvs vad_tjänar_dom_pengar_på, så tror inte jag att vi får se nån jättevass utveckling av den rena simulatordelen. Det finns helt enkelt inte tillräckligt med pengar för RSC att tjäna på att göra simuleringen trovärdig.

Samma sak med dokumentation. Det känns som att dokumentationen är i stort sett orörd sedan Rail Simulator släpptes för många år sedan. Och det är väl egentligen självklart, med en bättre dokumentation så blir det lättare för utvecklare att skapa saker såsom fordon banor mm. Och därmed konkurrerar dom mer med det som RSC lever på. Dvs, en förbättrad dokumentation kommer vi heller aldrig att få se.

Sen kan jag tycka att grafiken inte är oviktig även för en fullfjädrad simulator. Lika mycket som jag tycker att ett vackert och realistiskt landskap på en modelljärnväg höjer upplevelsen. Och lika mycket som jag tycker att ett snyggt ogräsfritt och ballastplogat spår på en veteranjärnväg är finare än ett som är fullt med obehörig grönska... Så, jag tycker nog att grafiken är nog så viktig i en simulator. Lika mycket som jag tycker att en detaljerad måttriktig modell är mycket roligare i en simulator än en enkel "kloss" ala MSTS original, även om det inte har nått med simuleringen att göra.

Så tycker i alla fall jag... och ja, det ska väl bli roligt med TS2014... gratis igen, va bra... eller inte. RSC får inte en peng nu heller från mig, det var många år sedan sist... Skulle faktiskt önska mig att det började kosta pengar att uppgradera. Annars kommer RSC fortsatt enbart göra saker som gör att deras intäkter är säkra och där ingår inte vad vi entusiaster vill ha.
__________________
/Mazz

www.banbyggarna.se ... ... ... www.nbvj.se
Mazz besöker inte forumet just nu   Svara med citat