Visa ett inlägg
Gammal 2013-07-30, 20:37   #2
jorgen3
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2007
Ort: sundsvall
Inlägg: 524
Standard

Hade hoppats att de någon gång ska fixa så fysiken stämmer någorlunda överens med verkligheten och som det
verkar nu ska de inte fixa till detta Railworks 2014.
Blir grymt besviken.
De satsar mest på grafiken igen och nya rutter
och lite lull lull.

Man kallar detta för en tågsimulator men då ska tunga godståg öka i hastighet när det går utför
(dvs rullning) och att tågen tappar i hastighet när det går uppför (det gör dom lite men inte tillräckligt)
samt man kan dra väldigt tunga tåg på lite lok i uppförsbackar.
och bromsarna är helt åt skogen.

Är nog väldigt fel i beräkningsformlerna de använt här.


Köpte Marias pass för det lät spännande och rutten är fantastiskt vacker måste man säga
(grafiken är bra i Railworks) men när fysiken är åt skogen så ledsnade jag totalt så jag har inte kört
från ena änden till den andra ännu.

Jag skulle kalla Railworks ett tågspel inte tåg simulator.
Men man kanske har gjort det så här för att få det lättkört från barn till vuxna
men den simulerar då inte verkligheten.

När/om de kommer att fixa till fysiken och lite andra grejer så är ju detta den bästa tåg
simulatorn på marknaden anser jag .

Men jag kommer nog att hålla på med Run8 (och OR) i fortsättningen där det verkligen är en simulator
både fysiken stämmer på tågen och man har multiplayer mellan varandra.


Railworks 2014 text
Drive, explore, create, collect – stunning graphics, real-world routes and challenging scenarios await in Train Simulator 2014, launching on 26th September 2013.

Embark on a fun and rewarding career as a train driver and take controls of a wide variety of trains, travelling iconic routes around the world, including the new Hamburg-Hanover route, London-Faversham High Speed and Donner Pass. Build and share your own exciting routes with Steam Workshop, download content created by other players, and create your own personal and customized collection with our extensive collection of add-on content.

Train Simulator 2014 brings you a new and intuitive user interface, an enhanced career mode and a number of graphical improvements. It will also be compatible with all previous add-ons purchased from Steam. Customers who already own Train Simulator 2013 will be automatically upgraded to TS2014 technology on 26th September.


Paul Jackson, CEO of Railsimulator.com said, “I am very excited about the advances we have made with TS2014. We've developed a more personal and challenging career mode, richer creativity tools, and of course an ever more realistic driving environment

Möjligen i denna text finns det små möjligheter att de ska fixa fysiken.

Senast redigerad av jorgen3 den 2013-07-30 klockan 22:28.
jorgen3 besöker inte forumet just nu   Svara med citat