Visa ett inlägg
Gammal 2021-04-11, 11:28   #14
Rasmus96
Medlem
 
Reg.datum: Sep 2010
Ort: Stockholm
Inlägg: 390
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Hgv Visa inlägg
Flera av skyltarna och andra objekt går tyvärr inte att markera när man har placerat ut dem i editorn. Jag vet inte om det finns nån lösning på det, nån inställning som gör att objekten kan markeras/väljas?
Jag är väl medveten om denna problematik. Vet inte varför detta problem uppstår för vissa objekt men inte andra och om det finns något förhållandevis enkelt sätt att komma runt detta. Exempelvis om det finns något som kan ställas in i Blueprint Editor. Alla tips och förslag mottas gladligen!

Det går att göra en liten markering (cirkel) under objektet för att få denna att bli markerad. Sedan kan dessa flyttas, roteras, och justera skalan på. Detta är inte optimalt men för tillfället är det den enda lösningen jag kan komma med.

Citat:
Ursprungligen postat av Hgv Visa inlägg
Intressant lösning! Skylten är alltså ett signalobjekt. Har de även variabel storlek som t.ex. våra km-tavlor som blir större om man skriver i flera siffror?
Då jag gjorde repaints på Christrains skyltar bytte jag ut siffror mot bokstäverna Åå, Ää, Öö. Vill jag exempelvis få det att stå Göteborg på en skylt måste jag således skriva G6teborg. Lite knepigt men det funkar!

Christrains stationsskyltar har såvitt jag vet inte variabel storlek. Utan dessa kommer i tre olika storlekar (längder). Men tänker att denna teknik även borde gå att implantera på våra svenska stationsskyltar och tavlor? Om exempelvis varje tavla för driftplats kunde skrivas in direkt i editorn skulle detta underlätta väldigt mycket och spara en väldans massa tid.
Rasmus96 besöker inte forumet just nu   Svara med citat