Visa ett inlägg
Gammal 2014-10-07, 23:16   #8
Bengtel
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2003
Ort: Malmö, Skåne, Sweden.
Inlägg: 174
Skicka ett meddelande via MSN till Bengtel
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Mazz Visa inlägg
Det mesta har ju sina för och nackdelar... Såvitt jag minns, så har de flesta uppgraderingar sedan Steam introducerats genomförts med en och annan avigsida. Men, såvitt jag oxå kan minnas så har det även fixats till och vid varje uppdatering så finns det alltid en skara som lovordar stabiliteten i den förra versionen.

I det här fallet har det tydligen för vissa användare uppstått det som TS visar, men även försökt förmedla lite mer på djupet inte bara protestera att det inte fungerar. Resultaten av rapporterna har blivit att DTG har dragit tillbaka uppgraderingen. Jag vet inte vad man mer skulle begära av en utgivare, fel under vissa omständigheter kan ju alltid inträffa och här har man tagit konsekvens av det och dessutom publikt bett om ursäkt.

Jag skulle för allt i världen inte vilja vara utan de automagiska uppdateringarna, att jämföra med MSTS/ORTS känns som att jämföra med något... väldigt gammalt... alternativt väldigt segt i utveckling...

Sen kan jag tycka att det finns massor jag inte gillar med RW, men den perfekta tågsimulatorn känns som den är många år framåt innan den hittar in i min dator... Under tiden får man väl försöka stå ut med det som finns.

Btw, här är tråden på uktrainsim om problemet:

http://forums.uktrainsim.com/viewtop...a402676b1f202a

Dessutom upplever jag inte direkt att vi svenskar är bittra över lag som du kanske antyder, men det är väl bara jag det...
Haha nej bittra är vi nog inte, kanske talade för mig själv. Ville nog bara att britterna inte skulle känna sig ensamma om att ha en grå vardag full med regn

Angående editorn tycker jag där finns många brister som direkt är löjliga. Kanske borde jag ha läst hela instruktionsboken, men borde där inte finnas någon bättre form av sparfunktion? Hur svårt kan det vara att skapa en sådan där man kan spara sina arbeten under olika namn precis som man gör med ett arbete i Word. Ett annat exempel är de sk "semiflexibla" spåren. Det är lätt att lägga ut en sträcka med spår, men gud nåde dig om du måste ändra något på mitten. Kan vara jag som är av en sämre kvalitet beträffande järnvägsbyggnation men jag tycker inte det borde vara så svårt. Hade spelutvecklarna slutat skapa revir och istället lärt sig av varandra tror jag vid hade haft en bra simulator för länge sedan, eller främst en editor. Som ni alla säkert märkt har jag mest bara klagat på simulatorn. Recensionerna på steam är ju inte heller direkt positiva, ska inte säga alla, men många. Bli inte förvånade om jag återkommer med fler negativiteter. Nu ska jag testa om de har löst problemet.
Bengtel besöker inte forumet just nu   Svara med citat