Visa ett inlägg
Gammal 2022-05-05, 08:31   #136
korvtiger
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2008
Ort: Uppland, Sverige
Inlägg: 2 716
Standard

Laster är inget jag tänkt på, men det är klart att det måste finnas lite PBR-laster till vagnarna! Särskilt laster under presenningar som är specialbyggda för passa i just Os-vagnar till exempel. Lite blandade laster med lådor, säckar och tunnor skulle säkert gå att slänga ihop också. Är det några särskilda laster som önskas i så fall?

Lasterna skulle jag nog i sådana göra med LOD i configen. Har för mig att jag sett på wikin att man bara ska använda LM-filer på avancerade modeller, som lok och vagnar.

Ja, SJ är ju tacksamt då väldigt mycket var systemerat och standardiserat. Sedan vet jag inte riktigt hur jag ska göra med UV-unwrapping och LOD när det kommer till detta bibliotek av delar. Ska jag göra färdiga UV-unwrappings och LOD-ningar? Det kluriga är ju att man måste packetera om UV-mappen när man bygger en ny vagn, så då kanske det inte hjälper att ha en färdig UV-map och färdiga LOD-nivåer om man ändå måste göra om dem. Men det hade varit tidsbesparande om man kunde lösa det på något sätt.
__________________
-k-
korvtiger besöker inte forumet just nu   Svara med citat