Visa ett inlägg
Gammal 2012-04-27, 22:12   #4
GBSF
Medlem
 
Reg.datum: Nov 2010
Ort: Söder, Stockholm, Sweden
Inlägg: 652
Skicka ett meddelande via MSN till GBSF
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av lan Visa inlägg
Kan nog bli det, men det finns många frågetecken att räta ut!

1. compudocs och SVoyagers OK ?
2. Bilder, så jag kan få stationerna så lika originalet som möjligt ?
3. Ju fler bilder och beskrivningar ni kan lämna desto större chans att just DIN favoritstation blir till?

De stationer jag arbetar med har perronglängd 160 m vilket väl möjliggör för 9-vagnars C20 också???

Glöm inte massor av detaljbilder på olika saker, speciellt all konstnärlig utsmyckning - som sagt - ju fler goda bilder desto större chans till ett naturtroget resultat. Tänk på att jag med åren blivit ganska bra på att "suga" ut goda "fototexturer" ur era bilder!

Var inte rädda att posta bilder, allt är välkommet ! Glöm bara inte att ange vilken station det gäller och ungefär var på stationen bilden är tagen, det hjälper.

Med alla(h)s hjälp och lite positivt tänkande kan vi kanske gemensamt skapa Stockholms Tunnelbana (nästan) fullt ut !!!???

Det viktiga är att var och en jobbar med det var och en är bra på och tycker det är KUL!!!

Vi hörs:
Angående stationslämgd; Alla stationer på blå linjen är byggda för tio-vagnars Cx tåg. Och vissa stationer på Röda linjen, Tekniska-Mörby tex. Gröna linjen är bara 8-vagnars. Och ja, jag går ut och jagar med kameran!
GBSF besöker inte forumet just nu   Svara med citat