Visa ett inlägg
Gammal 2014-06-02, 16:51   #7026
spyfrog
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2008
Ort: Gävle
Inlägg: 1 535
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av ekankal Visa inlägg
- Precis som Bengan säger, massor av splinepoints ganska tätt mellan varje, sen är det "bara" att höja & sänka spåret tills det ser vettigt ut .

- Vagnen på bilderna har jag i vanlig ordning målat om, men originalet "PKP 602Z" (som är blå) finns här http://www.trainz.samplaire.com/news.php.

- Har för mej att jag har fått den frågan tidigare, om jag eventuellt kunde ladda upp ett, eller ett par baseboards från någon av mina rutter, men minns inte vad jag svarade.

Däremot kommer jag ihåg att jag försökte hitta någonting som kunde vara till hjälp och vägledning för andra ruttbyggare, men kruxet var att allt det jag tyckte verkade lämplig innehöll så in i he***** mycket objekt av alla de slag som jag inte kan bifoga, beroende bland annat på att jag inte har ansökt om tillstånd, eller att jag inte har en susning om vart jag har hittat grejerna, Trainz -hemsidor som inte finns längre, och liknande.

När jag inte kunde tillhandahålla allt som hörde till baseboarden (bifoga grejorna, alternativt skicka med nerladdnings länkar, etc.) så var det ingen idee att börja skicka någonting alls tyckte jag, och på den vägen är det fortfarande .
---------------------------------------------------------------------
Jocke, Göran & Hammar'n: SNYGGA BILDER .
---------------------------------------------------------------------
Slänger väl in några bilder oxå för ordningens skull, gammalt å nytt på "Inlandsbanan" .
Vad jag inte begriper är hur du och t.ex. rely får med så otroligt mkt detaljer. Det måste ju ta timtal för er att komma frammåt en meter känns det som. Hur håller ni reda på vad alla olika objekt mm heter?
spyfrog besöker inte forumet just nu   Svara med citat