Visa ett inlägg
Gammal 2016-09-21, 15:49   #3
blomsson
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2011
Ort: Vingåker
Inlägg: 343
Standard

Hej!
Kul med en Mac-användare som kör Tane, ovanligt.

Detta problem har antagligen med Trainz irriterande förmåga att spara inställningar som görs i propertyrutor i sessions-lageret och inte i rutt-lagret. Om du öppnar den sparade sessionen så finns säkert alla inställningar där.

Mitt förslag till att undvika detta är att aldrig spara en session när man sparar rutten, då sparas all information i rutten. Om alternativet att spara rutten aldrig dyker upp utan man bara kan spara en session, så kan man göra på följande vis. Lägg in ett objekt, ta bort det direkt, "exit surveyour" via menyn. I rutan som kommer upp om man vill spara så väljer man spara och sedan skriver man över befintliga rutten utan att spara en ny session.
Ibland när jag går via spara/spara som så sparas en session ändå och då kan det bli fel, så därför brukar jag gå via att avsluta serveyour istället.
Så här brukar jag göra, och det har funkat hittills!
När man sedan vill provköra sitt alster så kan man antingen skapa en session då eller använda sig av "Quick drive" sessionen som finns i sessions listan för rutten.
Så gör jag nu när jag håller på och provkör mitt signalsystem.

mvh
Håkan
__________________
Fd. signalreparatör på Banverket. Sjukpensionär bla pga Aspergers syndrom.
Använder numera T:ANE på en iMac (Retina, 27", -15), 24GB, OSX Sierra 10.12.6 (25/9-17)
Hemsida för nedladdning av mina objekt: https://blomsson4073.se/index.html
blomsson besöker forumet just nu   Svara med citat