Ämne: T44 v1.0
Visa ett inlägg
Gammal 2013-02-16, 08:45   #37
Pursche
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Borlänge, , Sweden.
Inlägg: 1 807
Skicka ett meddelande via MSN till Pursche
Standard

T44 och T43 fungerar utmärkt på steamversionen.

Du laddar hem den på första inlägget, första sidan på denna tråd och får då en packad .zip-fil. Denna högerklickar du på och extraherar alla ( i alla fall går det utmärkt i windows 7 att göra detta) på valfritt ställe.

Starta TS 2013 och klicka på ett program som heter utilities som ligger i TS2013 folder. Hos mig, som har steamversionen ligger den i mappen Steam/steamapps/common/railworks/

Jag har kopierat den och klistrat in en genväg på skrivbordet. Starta utilities och klicka på Package manager och knappen refresh så ser du vad som ev redan är installerat. Klicka istället på knappen install och leta reda på dina uppackade T44/t43 filer och du bör se en RWP-fil som du kan klicka på och sedan ta öppna. när det är klart skall du se att den finns med i listan om du tar refresh igen.

Stäng utilities och starta upp TS 2013 på vanligt sätt. klicka på main menu och editor och sedan scenario editor där du väljer din favoritbana sedan och knappen new scenario.

Det kommer upp ett krångligt fönster med en massa namn på 01. är första platsen på de olika rutter som är inlagda. Jag använder 04. längst ned som för mig är Engine shed på Hedborough rutten. Ni får välja vad ni tycker passar för att sedan skriva in nytt namn på scenariot.

Nu är det dags att placera ut loket men ni kommer inte att hitta den i listan ännu..... Klicka på den lilla blå boxen med pil på och ta fram fönstret som göms på höger sida, man kan alltid låsa dom med nål-ikonerna längst upp till höger så de inte gömmer sig igen. I listmenyn på högra fönstret letar du reda på 'EatenMarcus' och klickar i lokiconen som kommer fram under. Sedan klckar du på mellersta cänstra fönstret och lokknappen som finns aldeles brevid stora blåa boxen. Då bör du hitta T43 eller T44 beroende på vad du laddat in. välj en av dom och sätt ut på valfritt spår.

Om allt fungerar så har du nu loket på plats men tro inte att den blir körbar för det, först måste du sätta dit ikonen som ser ut som huvudet på en lokförare med lokförarmössa. den hittar du i övre vänstra fönstret. Klicka på den och sedan på loket så kommer den ikonen ovanför loket.

Nu skall du kunna provköra ditt scenario genom att klicka på pilen längst ned till höger, spara den och sedan när simulatorn startar upp så kan du då klicka på loket och den skall vara körbar.


Rätta mig om jag har fel på någon punkt då jag sitter med 39 graders feber och skriver detta....
__________________
M v h
/Pursche
Pursche besöker inte forumet just nu   Svara med citat