Ämne: X2000 Projekt
Visa ett inlägg
Gammal 2014-03-14, 16:41   #43
Kungsfisk
Medlem
 
Reg.datum: May 2013
Ort: Skåne
Inlägg: 396
Standard

Jag har modellerat i många år. Vet inte exakt när jag startade, kring 2005 skulle jag tippa på jag började satsa lite. Det var när jag gick på Gymnasiet
jag började på allvar. Genom skolan gick det även att få licens för en hel del Autodesk program. Hade en formidabel lärare som kunde detta.
Han jobbade normalt med lektioner inom CAD och det var där jag träffade honom.

På den tiden kallades det för en PLE-licens. Typ Personal Learning Edition.
Har för mig de inte har det längre tyvärr Verkligen perfekt för unga som vill testa på 3D "på riktigt".
Men det är tufft. I början begriper man verkligen ingenting och det tog mig över ett år
innan jag lyckades göra min första animation på ynka 10 sekunder. Men vad nöjd jag var!

Fast klart, idag finns ju blender och allt möjligt som bra alternativ.
Och Youtube! Där finns det lektioner i videoformat till alla tänkbara program!!
Även jag som hållit på länge lär mig nya knep och knåp hela tiden.

Antalet polygoner är just nu (inkl. boggies och hjul) = ~18.000
Motorvagn= ~8.000
Boggie/st = ~3.300
Hjul/st = ~800

Developer Docs sade att man skulle sikta på ca 20.000 så lägg till lite pantografdetaljer och lite mer på boggiarna så är vi ju nästan där
Men de är som sagt från 2008. Jag är säker på att man kan gå lite högre utan problem idag om man så vill.
Modellen skall städas upp lite mer och många onödiga linjer kommer tas bort som är där mest för hjälp under modellerandet.

Det är inte ofta jag gör modeller av "riktiga" objekt, så detta är väldigt roligt!
Om blueprint editorn sammarbetar sen kan vi ju tänka oss att det blir en hel del mer att se fram emot

Ps. Det verkar vara en trend att ha ett tåg nere i signaturen så ja...
Från Sj's hemsida dock något modifierad, för skojs skull.
__________________
X2000 LATEST BEST 5TH JUNE

Senast redigerad av Kungsfisk den 2014-03-14 klockan 16:46.
Kungsfisk besöker inte forumet just nu   Svara med citat