Visa ett inlägg
Gammal 2012-04-13, 07:38   #192
GBSF
Medlem
 
Reg.datum: Nov 2010
Ort: Söder, Stockholm, Sweden
Inlägg: 652
Skicka ett meddelande via MSN till GBSF
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av lan Visa inlägg
... i Stockholms Tunnelbana skall jag försöka bidra med en hyfsad, lite modernare hytt till C6-16. Inte samma funktionalitet son SVoyagers C20 hytt men kanske snyggare fototexturer som jag har mycket bra förlagor till tack vare GSBF, josu och RobertE: Det kommer att ta tid men det gör väl fixandet av Tunnelbanerutten också?

Börjat skära och härja bland alla bilder för att skapa bra texturförlagor, här ett litet exempel, kommer säkert att behöva mer info om funktioner och färger på lampor m.m. framöver, men ni ställer säkert upp!?
L, M, H står för Låg, mellan, Hög och visar altså hur snabbt man får köra, 15, 50, 70 (tror jag, något i den stilen). Liknande signalsystem finns på första generationen. Knapparna vid högra körspaken är tyfon och kvittering. Hytten på alla andra generationens såg ut såhär innan hyttombyggningen då de bara fick en körspak. Hastighetsmätare och bromsmätare satt ju väldigt dåligt placerad till vänster om föraren. På ombyggda vagnar sitter hastighetsmätaren där den borde, framför en!



Hytten på en C14h.

Kul du vill bytta liter mer på hytten! Grymt arbete Lan!

Senast redigerad av GBSF den 2012-04-13 klockan 07:41.
GBSF besöker inte forumet just nu   Svara med citat