Visa ett inlägg
Gammal 2024-02-15, 08:39   #564
korvtiger
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2008
Ort: Uppland, Sverige
Inlägg: 2 717
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Simpa Visa inlägg
Snyggt! Bra jobb annars, fina koppel.

En annan, kanske dum, fråga men går det att välja "färg" på t.ex RC-loken? Eller blir det bara random?
Det ska gå att välja i Property-rutan (Den som man öppnar genom att välja frågetecken-verktyget i Surveyor och sedan trycka på loket) som på alla andra STL lok och vagnar som har texture-replacement. Vad jag kan se kan man även välja bufferttallrikar, ventilatorer och plogar på RC-loken.

Jag har fått lite tid att titta på problemet med STL-koppel och har kunnat identifiera felet, men inte löst det ännu. Det beror på ett försök jag gjorde för ganska länge sedan att uppdatera så att STL Trainz Monitor inte skulle använda gamla obsoleta funktioner för att hitta alla tåg på rutten. Man ändrade detta beteende i TANE (tror jag att det var), så det gamla sättet fungerar fortfarande, men det kommer att försvinna inom snar framtid och då kommer gamla script inte längre att fungera. Så jag behöver få det nya sättet att fungera för att hålla STL-koppel vid liv. Men någonting i det här uppdateringsförsöket fungerar inte som tänkt och gör att STL-koppel för alla fordon på banan slutar att fungera när man kopplar ihop två fordon. Jag tror att jag slängde in den där uppdateringen ganska sent när jag gjorde version 4.64.0 av STL Source, så jag måste ha missat det när jag och Tanigardi beta-testat.

En work-around för att få de nya PBR-scripten att fungera som kom med version 4.64.0 och som borde fungera fram tills dess att jag fixat STL Trainz Monitor är att helt enkelt att köra TRS19-versionen, men att backa STL Trainz monitor till TANE-versionen. Den har inte fått några funktionella ändringar, så det borde inte vara något problem.
För att göra detta: installera först TANE-versionen (v4.33.3) och installera sedan över den med TRS19-versionen (v4.64.0). Därefter, ta bort:
Kod:
<kuid2:177292:204091:3> STL Trainz Monitor 4.64.0 for TRS2019
men låta den gamla STL Trainz monitor:
Kod:
<kuid2:177292:204091:2> STL Trainz Monitor 4.33.0 for TANE
vara kvar.
__________________
-k-
korvtiger besöker inte forumet just nu   Svara med citat