Visa ett inlägg
Gammal 2009-01-14, 19:30   #28
Bengan
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Huddinge, Sweden.
Inlägg: 6 363
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Pierre
Jag fick uppfattning att detta var något som skulle göras för att få ut fina svenska modeller till 3 tågsimutorer till ett bra pris. Ett pris som alla skulle kunna ha råd med. 300-400-500 kr tror jag inte många här har råd med för en modell!? Jag har det absolut inte!

Och då kanske en del tycker, att man får köpa det man har råd med då. Jovisst, men jag tycker inte det vara nån delning mellan dom som har råd och dom som inte har råd i detta. Kommer sabba mer, än det (för vissa) ger!

Men det är ju bara vad jag tycker...
Jo, jag instämmer med dig Pierre.
Har i stort, samma inställning som du.
Vill ha så bra svenska modeller. Till så bra pris, som möjligt.

Men jag kommer inte avstå eller se det, som att jag sabbar för någon p.g.a. att några tycker en modell blir för dyr. t.ex. om vi bara är 10-15 st som skulle vilja ha X9 paprikatåget eller kamelen. Skulle jag då, få en förfrågan här på forumet. Om jag vill vara med på en andel, säg á 450:-. Så kommer jag att kliva i, om jag just då har råd med detta. Sen är det upp till var och en, om man vill kliva i.

Men självklart, så vill jag få det så billigt som möjligt. Men jag tror inte, att det kanske är omöjligt att en modell kan bli dyrare. Beror ju helt på efterfrågan.

Men jag tror, att Fredrik styr upp det hela och att det kommer att ligga på mellan 80 och 160 kr, som han skriver. Skulle andelen ligga på 200:-. Så väntar han nog på fler anmälningar, så att summan sjunker.
__________________
Bengan
Bengan besöker inte forumet just nu   Svara med citat