Visa ett inlägg
Gammal 2002-07-21, 14:54   #38
hp
Senior Member
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Stockholm, Sweden
Inlägg: 591
Skicka ett meddelande via ICQ till hp Skicka ett meddelande via MSN till hp
Standard

Jag håller på att ta kontakt med flera arkiv runt om i sthlm och kolla vad de har på SB eller SSnJ.

Jag har byggt upp hela SB i en tågvägsimulator och kollat var det kommer bli problem och det jag kommer fram till är att Igb blir problem, Neg kan bli problem (bangården har två utfarter mot Igb, det är en dubbelkorsning som är slutväxel) men annars bör det inte bli några special lösningar. Dock måste jag ju sätta mig ner och bygga om alla signaler.

När det gäller arbetsordningen så vet jag inte idag exakt hur det bör utformas, det jag däremot är klar över är att vi måste ha lat/long för alla platformars start/slut, signaler, växlar samt några "hållpunkter" längs linjen. Men jag tänkte mig att vi kanske börjar med att lägga spåren som det ser ut idag, sätter de objekt som är gemensma för båda tidsperjoderna (nutid, ~1915) sen splittar rutten i två parallella versioner. Eller så gör vi så att vi gör klart en av versionerna, sen bygger om den.
Det jag tänkte att vi kanske skulle ha som målsättning är att det skall vara en EXAKT kopia av rutten. Dvs. det går inte att ställa ut hus hur som helst. Vi måste alltså bygga alla hus själva så de ser så exakta ut som möjligt.

HP
Åter ett HP-brev har kommit till jorden, ett lååååångt brev.

hp besöker inte forumet just nu