Visa ett inlägg
Gammal 2003-12-25, 09:59   #13
maed1
Junior Member
 
Reg.datum: Nov 2001
Ort: , , .
Inlägg: 15
Standard

Hej och god fortsättning på Julhelgen.
När vi la upp VHJ var jag medveten om att det skulle bli problem med de medföljande aktiviteterna. Jag vägde för och emot, att lägga upp VHJ med de brister som finns avseende consist i aktiviteterna eller vänta tills Rogge kontrollerat och gjort nödvändiga justeringar i de medföljande aktiviteterna. I auto-install versionen får du välja om du vill ha aktiviteterna. Samma sak kan man ju göra när man laddar ner VHJ i delar, strunta i att kopiera över aktivitets och consistfilerna. Jag hoppades på att kollegor och vänner på forumet och bland Banbyggarna skulle kunna hjälpa till med "råd och dåd" till de av er som kört fast, och så blev det naturligtvis. Ett stort tack för hjälpen med att reda ut problemen.

Ett förslag kan i nte alla duktiga objektbyggare enas om en svensk standard för namn på mapp och fordon så att vi slipper problem med att ha olika namn på fordon etc speciellt när vi skickar aktiviteter. Ett tips kan vara att utgå från Svenska lok och motorvagnar, eller hur fordonen kallas i oroginal bara med sitt littera exemelvis RC6 eller T44. till det kan man sedan lägga unika löpnummer, färgsättning eller vad som är unikt för respektive modell. Bestämm er om en standard så underlätter det.

Nu till Kritses fråga consitet "Rc Blå B7 Bistro A7 Rc.con" består av ett Rc lok i varje ända på tåget, ungefär av samma typ som man kan se på Uppsala-pendeln. sedan kommer det fyra eller fem B7 vagnar, välj själv sedan kommer det en Bistrovagn och slutligen en A7 vagn. alltså RC6_B7_B7_B7_B7_B7_BISTRO_A7_RC6 Gör detta conist i aktivitetseditorn och ge den detta namn "Rc Blå B7 Bistro A7 Rc" och aktiviteten bör fungera.

Jag vore tacksam om jag kunde få lite återkoppling på aktiviteterna vartefter som ni kör igenom dem. Jag vill veta om conistproblemmet! långa väntetider eller liknade. Jag sitter nämligen med ett paket med ytterligare aktiviteter om det är någon som är intresserad.

Slutligen hoppas jag att du som nu kan köra på VHJ uppskattar rutten och "storyn" bakom.

God fortsättning på Hjulhelgen
Magnus
maed1 besöker inte forumet just nu   Svara med citat