Visa ett inlägg
Gammal 2020-03-20, 12:42   #8
blomsson
Medlem

Reg.datum: Jul 2011
Standard Dags för ute uppdateringar!

Först på Svenska / First in Swedish
Hemsidan har uppdaterats med lite relevant information.

Följande objekt har också uppdaterats med hänseende till T:ANE SP4.

HB Balisgrupp (<kuid2:609407:100031:2>)
  • Balisgrupper som har med ATC-övervakning och igångsättning av vägskydd finns som val.
  • En del uppsnyggning av kod.
  • Lite osynligt pillande!!
HB Meshlibrary - Balisgrupp (<kuid2:609407:100191:2>)
  • Nya objekt till den uppdaterade Balisgruppen
HB Signal Script Library (<kuid2:609407:100055:2>)
  • Buggfixar.
  • Kod till Balisgruppens nya val.
  • En del uppsnyggning av kod.

Buggfixar
Beroende på att N3V ändrade på kraven i koden med uppdateringen till SP4 uppstod problem med biblioteket och samtliga objekt som har ett beroende av densamma. Detta är nu fixat.

I samband med detta upptäckte jag ett annat fel hos tavelpaketet, vid länkning av två dubbelriktade hastighetstavlor.
Felet och hur man ska lösa det beskrivs utförligt i Taveltråden.

Jag passade också på att uppdatera Balisgruppen eftersom en del av filerna finns i Scriptbiblioteket.

Manualer till Tavlorna, Baliser
Manualen till HB Signalsystem som Balisgruppen hör till är inte uppdaterad ännu. Jag har prioriterat att få ut uppdateringar av ovanstående objekt.
Manualen (v0.2) kommer att släppas, antingen om några dagar eller i samband med släppet av HB Vägskydd.
Uppdateringen av Manualen är påbörjad men tar ju en del tid...

And now in some kind of English...
The homepage has been updated with some relevant information.

The following objects has also been updated with the release of T:ANE SP4:

HB Balisgrupp (<kuid2:609407:100031:2>)
  • Beacons to activate and use in conjunction with ATC to supervise a Swedish road crossing is now possible to choose.
  • Some code cleaning.
  • Some invisible fiddling!!
HB Meshlibrary - Balisgrupp (<kuid2:609407:100191:2>)
  • New objects for the updated Beacons.
HB Signal Script Library (<kuid2:609407:100055:2>)
  • Bug fixes.
  • Code to accompanying the new choices in the Beacons.
  • Some code cleaning.

Bug fixes
Because that N3V made some code mandatory with the update to SP4, some problems occurred with the script library and objects that are dependent of the library. This is now fixed.

When doing these checks I discovered a different fault with HB Tavelpaket (Bundle with boards), when linking two opposite speed boards toghether.
What the problems are and how to solve them will be described in the thread discussing HB Tavelpaket.

I also took the opportunity to update the Beacons, because some of the files are located in the Script library.

Manuals for the Boards and the Beacons
The Manual is only in Swedish but I write this anyway...
The Manual for HB Signalsystem, that the Beacons are a part of isn't updated yet. The priority has been to release the objects mentioned above.
Version 0.2 of the Manual will be release in a few days or about the same time when my Swedish crossing system (HB Vägskydd) is released.
The update of the Manual is in progress but it takes some time...

mvh
Håkan
blomsson besöker forumet just nu   Svara med citat