Visa ett inlägg
Gammal 2013-10-01, 22:08   #6735
Jockes
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2009
Ort: Västerås
Inlägg: 1 823
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av lan Visa inlägg
... jag hade Dm+Dm3 på G för massa år sen i samband med att jag gjorde Mg men sen föll den bort ur minnet, skall se om jag hittar det jag gjorde då ???? Men den behöver definitivt moderniseras, med dagens standard är den platt, kantig och rätt tråkig men den var enastående när emges gjorde den på stenåldern !!! Dm-loken var ju höjdpunkten på svenska koppelstångslok och stod för kraft och tillförlitlighet. De var ju utvecklade ur de lyckade Of-loken och är kanske värda en renässans !?
Oja! Emeges (och hela STW-gänget) ska ha ett (egentligt oändligt) STORT tack för dem fina lok han gjort till Trainz, även om tiden nu åkt förbi många av dem, men dem ändå ändå kanonbra att använda! Kul att höra att du även påbörjat Dm tidigare.. Det bådar ju gott! Men samtdigt har du ju utvecklats ENORMT sen du börjde bygga Mg-loken, och det gör nog att jag tror detta kan bli ett kanonlok! Men självklart, bara om du har lust! Dm-loken kan ändå användas till väldigt mycket, då dem inte bara dragit malmtåg, vilket gynnar alla banor vi bygger - såväl moderna som äldre.

----------

Nåja - på bild syns ett Of-lok som "Järnvägsmuseiföreingen i Blänge" äger. Loket behövde röra lite på sig, så man frågade SJ om man inte kunde få dra ett av deras timmertåg. Sagt och gjort - kl. 06:28 avgick tåget från Storfors med riktning Blänge! Här syns det vid passagen av Kolholmen och Blänge Flygplats, en dryg halvtimme senare.

//Jocke








Olyckor inträffar dock
__________________
//Joakim Wahlberg
Jockes besöker inte forumet just nu   Svara med citat