Visa ett inlägg
Gammal 2013-03-01, 23:20   #14
ADDE
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2012
Ort: Södermalm
Inlägg: 1 361
Skicka ett meddelande via MSN till ADDE Skicka ett meddelande via Skype™ till ADDE
Standard

jag har följt noga placeringen av grindarna. det var två ställen som ställde till det. den ena stället löstes när jag tog bort det, men inte på det andra stället.

Ena stället så finns det en VF-länk som ska anropa en vägkorning, men mellan dessa så finns det en växel, och är den inställd på nr. 2 så når man grinden. Spelet kraschade när tåget nådde grinden.

Det andra stället handlar om att jag lämnar en grind på väg mot en vägkorsning. vägkorningen har slutat funka som den ska när jag passerar den. spelet kraschar typ när grindarna ska stängas.

Jag tog bort grindarna i båda fallet. Fall 2 så körde jag ett tåg åt andra hållet, jag skulle inte precis passera de grindar som ursprungligen fanns där de fanns, men tåget ver mitt i att passera den, fortfarande felande, vägkorsningen när spelet kraschar igen, ungefär vid samma avstånd som när sista vagnen lämnade från grinden, när de skulle stängas. ändå kraschar spelet.

Har provat placera grindar ihopkopplad med en vägkorsning, men när tåget passerar en VF-länk mot vägkorsningen, så kraschar spelet.

EDIT: Jag kan ålacera grindarna igen på nytt och sedan skicka dig en betaversion av Bergspasset där du kan prova grindarna i olika situationer. jag placerade ut 3 andra grindar, men utan närheten av vägkorsningar, och de fungerar alledes utmärkt.
__________________
Mvh SummerADDE

Alla mina projekt till Train Simulator Classic är nedlagda. Jag kommer härmed fokusera på att skapa rutter och innehåll till Train Sim World i fortsättningen.

Senast redigerad av ADDE den 2013-03-01 klockan 23:21.
ADDE besöker inte forumet just nu   Svara med citat