Visa ett inlägg
Gammal 2007-12-11, 16:57   #25
Fredrik
Admin & STW-member
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: , , Sweden.
Inlägg: 5 814
Standard

Nu går väl ändå diskussionen lite väl snett. Varför ska jag som gillar både motiv och bildteknik behöva dra mig undan.

Varför är det bara ena typen av bilder som ska få visas? Jag trodde forumet var upplåtet åt alla och därmed får de som vill visa ett intressant motiv visa sitt motiv likaså att de som vill visa sin tekniskt rätt fototgraferade bild få visa sin. Vidare finns det få eller ingen proffsfotograf här. Enda som jag känner till är Kasper Dudzik som jobbar som fotograf och livnär sig på bland annat tågfotografering (inte enbart), där kan vi nämna ordet proffsfotograf.

Tycker Rogge skrev ett mycket intressant inlägg!

Ett par saker har jag dock funderat kring. Om man är ute en hel del och fotograferar så lägger man ner mycket tid... kanske 5-10 timmar på att åka runt, gå runt och fotografera. Man betalar kanske biljett för att komma dit man vill eller köper besin och antagligen köper man lite mat under dagen. Man lägger ner en hel del med andra ord. Sen när man kommer hem så verkar man tappa allt och det bara spritter i fingrarna att lägga ut alla bilderna på en gång. Om man bara tog 15 sekunder på sig att titta på sina bilder och räta upp en bild så lovar jag att fler skulle få kommentarer.

Vi gör en jämförelse. Om någon här bygger en rutt till MSTS, Trainz eller någon annan simulator. Man håller på och bygger i 6-8 månader på den, riktigt lång rutt men när man släpper den är man sååå ivrig att lägga ut den att man glömmer bort att rälsen "flyger" i luften... något som hade varit lätt att fixa till om man tog sig några sekunder extra när man väl byggde.

Jag har svårt att förstå varför man inte kan ge de bilder man har för avsikt att lägga ut ett par sekunder extra och ev. räta upp dem. Många program har enkla funktioner för detta. För mig förtas hela upplevelsen med en sned bild.
__________________
Fredrik
Din lokala fotograf - www.brightphoto.se

Senast redigerad av Fredrik den 2007-12-11 klockan 16:59.
Fredrik besöker inte forumet just nu   Svara med citat