Visa ett inlägg
Gammal 2019-04-03, 19:23   #47
blomsson
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2011
Ort: Vingåker
Inlägg: 343
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av benkegbg Visa inlägg
Nej, "smajlet". Tyvärr :-(

Bensland var rätt så välbyggd när det fanns i TANE, men så beslutade Presidenten att landet skulle flyttas till det nya TRS19. Vad jag hört så kan man inte backa tillbaka till TANE.

Hälsningar
Det går att backa tillbaka, det går till och med att backa tillbaka en rutt som innehåller assets med kuid-nummer som är högre än ruttens kuid-nummer!
Det går inte att ange ett högre kuid-nummer än vad Trainz-versionen medger, detta ger ett felmeddelande.

Ändringen måste dock göras manuellt i config-filen för rutten.
Observera att varje gång rutten sparas kommer versionen att ändras till den version som man arbetar i.

Allt detta är precis testat i TANE-Sp3, har inte TRS19 men borde väl vara samma!

Eftersom jag var i testningstagen, så gjorde jag följande:
  1. Ändrade en gammal asset från versionsnummer 2.5 till 4.6 och submittade
  2. Det gav en faulty asset, ignorerade det.
  3. Körde "Export to cdp"
  4. Raderade (delete) asseten, så att den är borta från systemet
  5. Installerade asseten igen, visades som obsolete (antagligen för att den var raderad och databasen inte var uppdaterad) och faulty (för högt versionsnummer)
  6. Öppnade configen och ändrade tillbaka till versionsnumret 2.5
  7. Körde submit, och asseten var okay igen!
Detta innebär att man borde kunna installera en asset som inte kräver 4.6 i Tane men som är skapad under 4.6 genom att öppna configen och ändra till det högsta versionsnumret som man själv använder!

Observera att det kan skapa problem med att ändra versionsnummer kors och tvärs om man inte vet vad man gör och dessutom så skrivs configen över vid nya installationer av samma asset!

Allt görs på egen risk!!!


mvh
Håkan
__________________
Fd. signalreparatör på Banverket. Sjukpensionär bla pga Aspergers syndrom.
Använder numera T:ANE på en iMac (Retina, 27", -15), 24GB, OSX Sierra 10.12.6 (25/9-17)
Hemsida för nedladdning av mina objekt: https://blomsson4073.se/index.html
blomsson besöker forumet just nu   Svara med citat