Visa ett inlägg
Gammal 2009-11-26, 20:06   #1
kristoffer
Medlem
 
Reg.datum: Dec 2005
Inlägg: 26
Standard MSTS og Windows 7 (litt erfarings-info)

Hei.

Har nå invistert i et lite "monster" av en bærbar PC; DELL XPS M1730

Med nyinstallert Windows 7, 64-bits operativsystem, fryktet jeg at MSTS ikke ville fungere på denne maskina, men joda, DET VIRKER!, og det var egentlig det å informere andre om dette som er hovedpoenget med denne "beskjeden".

Litt mere info, og anbefalning, om det er av interesse:

- Windows 7 lagrer MSTS under en egen Programfiler-mappe som heter "/Program Files (x86)", hvor den også lagrer andre "vanlige" 32-bits spill og programmer. (Dette anntar jeg at ikke 32-bits utgaven av Windows 7 gjør).

- Med en dobbelt-prosessor på 2,4 GHz, 4 GB RAM og 512 MB minne på skjermkortet, så kjører dette MSTS helt glatt med full oppløsning og alle grafikkinstilninger på det beste, uten noen form for "hakking", uten trege loader fra "brikke" til "brikke" (tile?) på banen, og bare det å laste inn en stor rute som før fort kunne ta halvannet minutt (hvertfall for min del med Win XP på "normal" stasjonær-PC), gikk på under 10 sekunder her. Greit nok at MSTS er en gammel simulator, men det føles nesten som at det er bygget så bra, at det fremdeles vokser SAMMEN med PC-utviklinga.

Konklusjon:

Lyst på ny PC? Skeptisk til 64-bit? Lei av hakking og begrensinger i MSTS? Ikke nøl. det er hvertfall min erfaring.

Hilsen fra Norge,
Kristoffer Svendsen
kristoffer besöker inte forumet just nu  
Svara med citat