Visa ett inlägg
Gammal 2013-01-28, 22:51   #9
Nils Blid
Medlem
 
Reg.datum: Dec 2009
Ort: Malmö
Inlägg: 2 055
Standard

Jag har nu tagit uti på allvar med de äldre ljussignalerna - inte minst beroende på att den osynliga monitorn är fullständigt blockerad av Unassigned - ett ord som jag uppfattar som en grov svordom.

Det är en komplicerad spårplan jag gett mig i kast med; ingående spår från söder (Göteborg), från norr (Falun), från sydväst (Oslo) och nordväst (Bengtsfors). Banan är dessutom bearbetad av Korvtiger för att tidsmässigt få rätt innehåll.

Jag har valt att behålla mellansignalerna före utfartssignalerna, och att leda infartssignalerna mot SM (signalmarker).

Samtliga infartssignaler fungerar bra, så och mellansignalerna före utfartssignal. Problem på vägen beror på mig själv med ett undantag. En av infartsignalerna (huvudtågspår) visar grönt blinkande sken under det fasta gröna ljuset för en vinge upp. Tidigare erfarenhet säger mig att det är något fel spåret. Har dock inte hittat sådanr.

Lappri skulle Kalle Dussin sagt om det inte var för utfartssignalerna. Dessa fungerar inte. Tre av utfartsignalerna visar "Kör 40", den fjärde "Stopp".

Jag har testat allt möjligt. senast att sätta ut en mellansignal med beteckningen me D4 - d v s mot utfartssignalen. Min gissning är att utfartssignalerna uppfattar allt som ett hinder - även om spåret slutar i tomma intet.

Sammanfattning: Mycket bra signaler - bara att jag kunde komma ut på spåren.

Nisse
Nils Blid besöker inte forumet just nu   Svara med citat