Visa ett inlägg
Gammal 2022-03-08, 04:09   #7
benkegbg
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2005
Ort: Fort McMurray, Alberta, CANADA
Inlägg: 1 382
Standard

Hälsningar från en sur President!
Trots försök på många sätt och vis så strular det med "Wait for Trigger Command" för mig.

Efter att ha raderat alla basbord tillhörande Carlsland så att Bensland blir en egen rutt så kan vi utesluta att rutten från början skulle vara för stor.

Så här gick det till:
Raderat basbord - Bensland frilagd och blev åter en egen republik
Öppnade rutten "Edit Route" - Kikade in i "Edit Session". Valde "Driver Commands" och letade upp regeln/kommandot "Wait for Trigger". Så långt okay. Nu har vi kommandot förbockat.

Nästa steg - Öppnade "Driver Setup" och valde en av förarna, klickade på "fänriksmärket" (dubbelpilen) och jag ser körorderna. Sist i listan, syns "Wait for Trigger". Texten är vit. Jag kan se en lång lista över mina Triggers. Så långt är allt okay.

OBServera, Jag valde inte ut någon Trigger, ville bara se att det går att välja från listan. Stängde bara och sparade rutten och session. Min plan är att istället för att välja en trigger i "Driver setup" kan jag också ge körorder direkt i Quick Drive.

Valde Quick Drive (bilden nedan) och rutten öppnas. Här valde jag ut en förare och ville ge order om att invänta en Trigger. (Bilden nedan)

Men - NEJ !! Det blev grått direkt:



Så problemet finns kvar.
__________________
Benkegbg
Är president i Bensland. Ett land där ALLA älskar att åka tåg.
benkegbg besöker inte forumet just nu   Svara med citat