Visa ett inlägg
Gammal 2016-05-17, 02:09   #15
MDPhreak
Medlem
 
Reg.datum: Sep 2010
Ort: Sthlm - Swe
Inlägg: 32
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av ADDE Visa inlägg
DTGs BR189 är mer realistiskt då de har alla funktioner som förebilden har i tyskland, dvs. Sifa, PZB och LZB. Det funkar bra i tyskland och ju närmare verkligheten man är desto bättre är det!

AS BR189 så kallade "AWS"-funktion är som det låter - fake och förenklad för att köras som en leksak. Aerosoft är inte duktiga på sina tåg och jag har inte varit nöjd med dessa ö.h.t. Ska du ha riktiga tåg så ska du köpa från VirtualRailroads (Tyska 3D-modeller) eller Armstrong Powerhourse (Riktigt ljud och extra funktioner till brittiska tåg) eller ladda ner Marcus Gustavssons helt underbara T44! DTG är helt okej även om de brister i ljudsammanhang - men Aerosoft är då ännu värre på de flesta områderna i sådan fall, bara rutterna duger... Det är vad jag tycker. Men du ska då jämföra själv och se vad som är mest realistiskt.
Sen är ju skillnaden att DTG189 är ett separat addon och AS189 ingår i en sträcka, med tanke på det är AS version riktigt bra, den är mycket snyggare i mitt tycke, mycket skönare ljud och dynamik. Däremot är förstås DTG att föredra om man kör en LZB sträcka. T ex Hamburg - Lübeck med ett korrupt signalsystem är AS version att föredra (enl mig). Jag är själv allätare och har flera vR tåg också, men jag gillar även förenklade, det är dessutom för de förenklade som man hittar mest scenariopacks från 3Dzug och GBE. även om det på senare tid blivit mer populärt med ''expert line''.. (men det kostar mycket mer förstås)

Sen när vi pratar DTG överlag och inte 189an så har flera lok grova buggar i sina PZB system och dom kommer sällan eller väldigt sent med uppdateringar.
MDPhreak besöker inte forumet just nu   Svara med citat