Visa ett inlägg
Gammal 2013-10-27, 10:32   #3
bear
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2006
Ort: Stockholm
Inlägg: 531
Standard

Det finns egentligen ganska lite konkret information i dagsläget. Man talar om bakåtkompatiblitet, men i verkligheten gissar jag att det slutar med att en hel del gammalt måste konverteras för att kunna användas med den nya versionen. En del av de nya checkarna som har kommit in i de senaste servicepackarna för Trainz 2012, tillexempel LOD checkarna, misstänks handla om kompatiblitet med den nya versionen.

Jag tror helt enkelt att vi får vänta och se vad som händer. En del kommer nog att släppas 13 November i samband med att kickstarter instamlingen drar igång.

Personligen ser jag det här som mycket lovande och känner en nytändning att börja bygga för den nya versionen så snart som möjligt. Så för min egen del ser jag fram emot det här och håller tummarna för att det här kommer att bli bra. Tyvärr finns det ju en historik av att man satsar stort på saker som låter bra men inte når riktigt ända fram. Jag tänker på saker som integrationen av speedtree utan möjlighet för användarna att skapa content och utan att få med träd av vettig kvalitet och prestanda i releasen. Ett annat exempel är skuggorna i TS2012 som är jättebökiga att få till så att det ser bra ut.

Men för mig är i alla fall glaset halvfullt så länge inte motsatsen är bevisad.
__________________
"Till Statens järnvägsbyggnader skall antagas frejdade ingeniörer vilka föredra det tillräckliga framför det fullkomliga"
-- Nils Ericson
trainz.datorsystemdrift.se
bear besöker inte forumet just nu   Svara med citat