Ämne: Projekt DONJ
Visa ett inlägg
Gammal 2011-05-13, 21:50   #52
spyfrog
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2008
Ort: Gävle
Inlägg: 1 535
Exclamation Mer granskning, tack...

Som vi alla vet så är Björnl den med talangen bakom DONJ. Han har också skaffat sig någon form av lasermätar sak så han mäter nu allt han ser.... Därför behöver jag ha lite mera hjälp av er alla. Jag vill att ni kommer med mera förslag och kommentarer kring de saker JAG gör.

Jag vill därför tacka "ekankal" för den tillfixade texturen till Vittersjö - både Vittersjö och Östby kommer att komma ut en ny version här strax som tar fasta på detta.
När det gäller Östby så upptäckte jag nyss en sak som jag inte sett förut - är det ingen som sett att baksidan har ett stort texturfel samt att ena skyltarna bredvid dörren är spegelvänd bakåt?

Spegelvändningen beror på ett enkelt fel - när jag gjorde Östby så tog jag helt enkelt Vittersjö, kapade av hälften av huset och gjorde en spegling av detta (detta är också vad Östby egentligen är - det är samma ritning i grunden).

Nu var det så att jag i mitt 3D program använde min originaltextur när jag gjorde detta. Björnl har dock gett mig en textur med några "uppspikade" skyltar på.... och därav så blev alltså en av dessa bak och fram eftersom det märks när man har text med....

Jag tar gärna emot sådana här kommentarer, jag lovar att inte gråta. Jag behöver hjälp för att bli bättre på detta, speciellt texturer är inte min grej.
spyfrog besöker inte forumet just nu   Svara med citat