Visa ett inlägg
Gammal 2012-12-26, 12:33   #6
Dson
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2002
Ort: Morgongåva, Uppland, Sweden
Inlägg: 2 767
Skicka ett meddelande via MSN till Dson
Standard

Har använt det externa dispatch-programmet några gånger som dispatcher på några sessioner med våra amerikanska vänner. Tror det var Flarrfan som guidade mig in i det, och jag gillar det starkt! Visserligen tvivlar jag på att det ser ut så på en dispatch-skärm IRL, men programmet är väldigt lättarbetat och fungerar väldigt bra och är en otrolig hjälp när man är dispatcher, man har mycket lättare att hålla koll på sina tåg. Något som kan vara nog så svårt när man når upp i 6-7 tåg och ett flertal av tågen är upp mot 8000 fot, vilket innebär att de inte får plats på en del av mötesplatserna längs vägen.

Dessutom har det som skrivits en funktion som automatiskt lägger tillbaka till rött efter att ett tåg har passerat. Det gör att man kan fokusera på annat istället för att rensa upp hela tiden.

Kort och gott, ett riktigt bra program som hjälper till väldigt mycket i jobbet som dispatcher!
__________________
På internet kommunicerar vi med tecken. Om du stavar och skriver som en idiot kommer du också att bli behandlad som en.
Dson besöker inte forumet just nu   Svara med citat