Visa ett inlägg
Gammal 2018-04-02, 14:29   #56
korvtiger
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2008
Ort: Uppland, Sverige
Inlägg: 2 715
Standard

Någon som påskpysslat i helgen? Det har jag. Alltså inte målat ägg och sådant, utan byggt ånglokshytt!

De flesta pinalerna är på plats nu och snart är det bara rördragningen kvar av modelleringsarbetet. Sedan sist har det tillkommit gaslampor, smörjapparat system Friedmann, haspar och handtag till dörrar och fönster, luckor och skåp på bakväggen, handbromsvev, kolränna, snabbavstängning (syns inte i taket), oljekannor, ventiler på kronan, tvättpluggar, extra bromsslangar, spärrar till infällbara vindskydden, sotarhandtag och handtag till damparna, bland annat.
Jag hoppas verkligen inte att ni är allergiska mot trianglar, triangelräknaren har nyligen passerat 70 000 nämligen.

WIP15_interior.jpg
Panngaveln med en del nya pinaler. Smörjpumpen till höger i bild.

WIP16_interior.jpg
Bakväggen med handbromsvev och skåp för förvaring av attiraljer, reservdelar och verktyg.

Skickade ett mail till Veteranjärnvägen i Klippan som är de som äger 1277:an idag och frågade om bilder på interiören. De påskpysslade också med ånglok och jobbade med att få igång loket till sommarens körningar. Fick en hög med bilder på skrymslen och vrår i loket, så ett stort tack ska det ha för detta!

Dock medförde dessa bilder att jag hittade tusen nya saker som jag behöver fixa eller lägga till... Gjorde en lista med dem och den har just nu 21 punkter med saker som skall åtgärdas. Så har ni inget bättre för er så kan ni ju sitta där ute i stugorna och se hur många fel/saknade saker ni hittar!
__________________
-k-
korvtiger besöker inte forumet just nu   Svara med citat