Visa ett inlägg
Gammal 2011-01-18, 20:18   #156
Mazz
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Sep 2001
Ort: Vendelsö
Inlägg: 4 500
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av lan Visa inlägg
Uhhh,
Mazz, är du tvungen att flänga runt i verkligheten på NBVJ när du är så suverän på att bygga simulatormodeller??? Men jag börjar förstå dig, har själv tillbringat lite tid i Herrljunga Lokstall och inget går upp mot verkliga ånglok (ljud, känsel, lukt, smak, syn och känsla)!
Men du är en fena på 3D-modellering av verkligheten!
Tack för snälla kommentarer!


Hihi, ja det blir lite flängande där i Nora, erkännes... Men, utan tvekan ett av de bättre beslut i fritiden jag gjort på senare år, det är en otroligt härlig känsla att jobba med grejjerna i Nora. Och även om jag har ånglok som "min huvudagenda", så har jag konstaterat att det är riktigt kul att jobba med bana också. Men, visst, glada kamrater betyder naturligtvis en hel del...

Nu har jag i alla fall flyttat fram positionerna med D-loket, nu har jag baxat upp hemme på spåret, vilket gör TS-livet lite ljusare... Problemet var att det tydligen behövs en "dummy-axel" när man har en en-axlig löpboggi. Nu känns det som att jag känner igen det nånstans i från, kanske från nån tutorial eller så, men inget jag hittar i dokumentationen direkt. Om utvecklar-folket kunde göra nån brittisk modell mindre och i stället ägna sig åt att förbättra dokumentationen vore en välgärning...

Ett tack till uktrainsim som hjälpte mig att hitta lösningen. Tråden här:
http://forums.uktrainsim.com/viewtop...6bc7990d353967

En hel del saker ska nu göras på D-loket, bl.a. har jag byggt vidare på inredningen på en senare modell än den jag nu labbat med för att få ut i spelet. Färgerna ska matchas ihop på underredet och förmodligen ska jag byta shader också. Ett knippe detaljer ska till också, t.ex. eldetaljer på taket osv. Så, det är lite kvar, men ett bra steg taget nu i alla fall.

Bifogade bilder
Filtyp: jpg DgDsOntrack03.JPG (94.3 KB, 508 visningar)
__________________
/Mazz

www.banbyggarna.se ... ... ... www.nbvj.se

Senast redigerad av Mazz den 2011-01-18 klockan 21:56. Anledning: adderat uktrainsim-tråd
Mazz besöker inte forumet just nu   Svara med citat