Visa ett inlägg
Gammal 2011-07-19, 12:57   #2
svenolov
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2004
Ort: Lom - Norway
Inlägg: 1 272
Standard

Nu är det dags att öppna den här tråden, som kommer att handla om svenska signaler (scripts), tågklarerare (stins), autopilot och sessions (scenarios).

Om några veckor eller så, så kommer signalsystemet att laddas upp på forumet. Jag hoppas att det blir en av höstens och vinterns stora inspirationskällor för alla banbyggare som vill bygga svenskt. Snygga landskap med realistisk och fungerande trafik med svenska lok och vagnar i olika tidsepoker.

Jag måste också nämna både JohanV och korvtiger som står bakom allt ni ser och rör sig. LAn har också bidragit med detaljer här och där. Det som jag har gjort är mera osynligt/abstrakt, det är bara funktionen som ni ser.

Och beta testarna naturligtvis. Utan dom blir det aldrig något resultat. Dom har fått vila ett bra tag nu, men nya uppgifter väntar på dom. Joel, Robin och bear, jag hoppas ni är utvilade.

Jag kan inte heller låta bli att nämna alla fordon som LAn har bombarderat mig med, den senaste tiden. Dom kommer också efterhand med skript och ny funktionalitet. Men den diskussionen tar vi inte i denna tråd.

Till alla banbyggare. Ladda hem bifogade dokument redan nu, och skriv ut det på papper. Ta det med till hängmattan eller använd det som nattlektyr. Ni kan redan nu förbereda och planera er favoritbana för trafik, så ni inte blir helt överrumplad när signaler och tillbehör kommer.

Alla frågor och synpunkter som rör detta ämne är ni välkomna med att skriva om i denna tråd.
-
Bifogade filer
Filtyp: pdf Beteckningar på signaltekniska objekt i Trainz R110718.pdf (150.7 KB, 388 visningar)
__________________
svenolov

I Trainz vet man att det omöjliga är möjligt (bevingade ord myntade av Nisse).

Senast redigerad av svenolov den 2011-07-19 klockan 13:05.
svenolov besöker inte forumet just nu   Svara med citat