Visa ett inlägg
Gammal 2009-02-14, 20:15   #41
korvtiger
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2008
Ort: Uppland, Sverige
Inlägg: 2 716
Standard

Hittade en bild på en äldre slutsignallyckta. Banan är Skånskajärnvägar i Brösarp.
http://www.jarnvag.net/test/images/b...ld/brosarp.jpg
Efter att jag postade förra meddelandet så testade jag dörranimeringarna och dom fungerade. Laddade ned filen du bifogade och fick den att fungera, delvis. Dörrarna kan öppnas i surveyor men när man ska stänga dom igen händer ingenting. Om man trycker bort rutan med godkänn-knappen och valt dörren som stängd, så hoppar den till stängd. Går man in i drivern så finns inte kryssrutorna över huvudtaget.
Sedan försökte jag få Hbis:en att fungera genom att ta bort "build 2.9"-raden i alla content, vagnen gick inte att sätta ut i spelet.
Jag antog att det kunde vara -09 texturer som spökade (CMP protesterade en del emot dom.) så jag testade att få koppelscriptet att fungera i på min gs-vagn, CMP protesterade vilt mot att mesh-asset inte var en giltig string och att mesher och en .kin-fil inte kunde laddas. I spelet fungerade vagnen, ett meddelande om "missing depencies" fast på typ tjeckiska (vet inte varför det är på tjeckiska, men det kommer upp när det är något fel på banan.). Vagnen syntes och alla "gamla" funktioner fungerade. Inga koppel, slutsignaler eller scripting error-skyltar dök upp.

Sedan undrar jag om koppelscriptet fungerar både med en och två bromsslangar. Nuförtiden om jag förstår rätt, så har alla vagnar två slangar. En för bromsen och en för att hålla rätt tryck i alla vagnars trycktankar. På Gs-vagnarnas tid hade alla godsvagnar en slang för tryckluftsbromsen och passagerar och vissa godsvagnar med en stängd bromshytt eller dylikt hade två, en för tryckluft och en för ångvärme från ångloket. Gs:en hade bara en slang och jag undrar om ditt script stödjer det.

Ang. texturer, index, mm så lyckades jag lista ut hur man skulle göra till slut (därför är det två Sj27748-texturer efter varandra) Fattade inte problemet i början då texturen i Hbis:en och den första texturen i texture-assetet så nästan likadana ut. Men sedan såg jag att det var en mer string, än textur i tex-asseten och då la man i hop 2+2 och fattade hur det hängde ihop.
__________________
-k-

Senast redigerad av korvtiger den 2009-02-14 klockan 20:19.
korvtiger besöker inte forumet just nu   Svara med citat