Visa ett inlägg
Gammal 2002-06-20, 23:45   #33
Walle
Junior Member
 
Reg.datum: Sep 2001
Ort: , , .
Inlägg: 5
Standard

Citat:
quote:
Jag har haft rutten ett tag och haft tid att titta mer här och där. Att rundspåret eller inte kanske bör tas en funderarare över är klart. När jag tar bort det så funkar allt med signaler osv.

Nu till Rogges kritik:

1. Vid tex infarten till Munksäter eller Kvarndalen sjunker min FPS från ca 26 till 1 (ett)! Med default-inställningar på grafiken i MSTS sjunker FPS från ca 59 till 15. Objekten vid stationerna är mycket vackra, men genom att dra ner FPS rejält så tas ju udden av det hela tycker jag. Det blir sas aningen hackigt att köra med 1 FPS!

- Som andra har skrivit, vi kan inte sitta och leka med 500 MHz'are längre, vi får helt enkelt upgradera våra datorer.

2. Det fattas orienteringstavlor framför vägövergångar.

- Host, ja, det bör sitta där, men om jag inte mins fel så finns det någon bevakad plankorsning i sverige som inte äns har ljus mot spåren, och därför inte heller några orienteringstavlor.

3. Det fattas V-försignaler.

- Abslout inget måste, skall finnas om sikten är skymd.

4. På tex Kvarndalen så stannar loket en bra bit utanför perrongkanten.

- Bara att ändra i station marker, sen tror jag väl att det är du som kör loket, varför stannar du utanför perrongen??? Inte för att vara dum nu...

5. Ibland sitter orienteringstavlor för lägre hastighet för nära den hastighetstavla den orienterar om. Man hinner knappt bromsa.

- Kan du säga var, det blir lite lättare att ändra då...

6. Varför är det "kör 40" genom alla stationer? Det är bra segt att ena stunden ha sth 160 km/h för att sekunden efteråt bromsa ner till 40 km/h för att sekunden efteråt återigen ha sth 160km/h.
Det är omotiverat när man dessutom inte stannar vid alla stationer tycker jag. Det tillfredställer ju inte den/dom (mig) som vill köra snabbtåg, som det ju står i readme att KMJ gör.

- 1. om du går genom en kurva så ska det vara 40, jag skulle i alla fall inte köra fortare med tanke på gods (paket och människor).
- 2. orsaken är rundspåret, det har vi konstaterat...

7. Rutten är vacker men det verkar i dagsläget mest vara en tidig beta-version. Men med lite finputsning på KMJ så kommer däremot rutten att vara ett mästerverk.

- Snälla, gör det bättre själv, jag tror nog Hawk går med på att låta dig försöka...


Lite småsur
HP

Håller helt med HP.
Än mer färdig rutt har jag då aldrig sett, så de där med tidig beta är ju rena förolämpningen mot Hawk.

KMJrutten har gett mej en nytändning på msts, ja hade tappat intresset men så laddade jag hem den från Hawks ftp och nu är det roligt igen att köra tåg.
Tack för en enastående fin rutt, förmodligen den snyggaste rutten som finns hittils.

Walle besöker inte forumet just nu