Visa ett inlägg
Gammal 2011-04-28, 23:29   #1654
UP6936
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2003
Ort: , , Sweden.
Inlägg: 277
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av svenolov Visa inlägg
En gång till, så att alla förstår. C20 är gjord för TRS2006, där allt är optimerat för TRS2006. Mer behöver väl inte sägas egentligen.

Om C20 ska fungera optimalt i senare versioner av Trainz, så måste upphovsmannen (David), göra en ny version anpassad till dom senare versionerna av Trainz. Lättbegripligt, eller hur?

Jag vet att det är ganska mycket som måste åtgärdas för en uppdatering. Det finns bl.a. avancerade skript för C20, som jag var involverad i på den tiden, och bara det (det ni inte ser) är ett stort jobb i sig.

Nej, det är inte omöjligt! Det är bara att rätta sig till den nya plattformen.
Jag håller inte med! Inför man något man kallar "Compatibility Mode" så ska det vara just det och inget annat! DVS, assets utvecklade i en tidigare version ska fungera utan ändringar (men något sämre performance kan kanske accepteras).

(Kan kanske jämföras med IBMs 1401 Autocoder Emulator som gjorde det möjligt att köra program skrivna i 1401 Autocoder, ett maskinnära språk för IBM 1401, på den nya moderna IBM 360-familjen en gång i tiden. Det fanns visst en IBM 7070-emulator också, om jag inte minns fel).

Det är ju en helt annan sak om man vill utnyttja features införda i den ny(are) versionen, då är det bara att börja ändra/skriva om.
UP6936 besöker inte forumet just nu   Svara med citat