Ämne: Mina projekt
Visa ett inlägg
Gammal 2018-06-18, 02:14   #50
marmar
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2008
Inlägg: 792
Standard Äntligen!

Hej!
Till slut lyckades jag äntligen få in mitt första objekt till TS, det tog allt sin tid men till slut gick det!
Ska det dock vara så "komplicerat" (tänker på alla steg man gör i blueprinten, jag har följt detta klipp) eller får man in det som rutin till slut? Känns som det är himla massa grejer man behöver göra för att få in ett simpelt objekt.

Har dock lite frågor:

1) Låt oss säga att jag vill göra mindre "modifikationer" på mitt objekt i Blender (3D programmet jag använder), räcker det att jag exporterar .igs filen på nytt och bara ersätter den gamla .igs filen i mappen eller behöver man gå igenom samma procedur i Blueprinten?

2) Denna stationsskylt vill jag förstås ha i fler varianter (dvs fler stationsnamn), jag har redan fixat flera texturer med de olika namnen, går det på nåt sätt att göra det som en repaint (istället för att göra det i Blender), i så fall hur? Är det så enkelt som att bara göra en ny kopia på filmappen och ersätta .ace texturfilen?
Bifogade bilder
Filtyp: jpg Screenshot_Trollhattan_57.95735-12.11391_12-00-50.jpg (108.8 KB, 177 visningar)
marmar besöker inte forumet just nu   Svara med citat