Visa ett inlägg
Gammal 2021-01-02, 18:52   #41
Hgv
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2007
Inlägg: 792
Standard

Smart! Med den lösningen borde man ju inte behöva så många specialvarianter (typ Jö 128) utan man borde kunna använda samma signaltyp i de flesta situationer.

Citat:
Det innehåller lite buggar, det uppdateras inte i realtid, fel signalbild kan visas. :/
När jag har haft liknande problem har det oftast visat sig att det var något jag missat i scriptet, typ att signalen ställer om till rätt signalbild men att scriptet exempelvis inte uppdaterar signalbilden efter att en växel lagts om eller liknande. Det gäller att lusläsa scriptet helt enkelt (eller inte så enkelt när man som jag inte har full koll på hur alla funktioner fungerar! ).

Hur går det med DV4-signalen? Det är ändå det mest störande signalproblemet just nu (iaf i områden med många spår och många dvärgar).

Ett annat område som skulle behöva ses över är hur vägskydden fungerar. Kort sagt så funkar det bra om man har ett typiskt enkel- eller dubbelspår på linje, men om vägskyddet ligger så att det finns växlar mellan korsningen och ringsträckans början så blir det ofta fel med nuvarande script. Det kanske inte är möjligt att lösa så det blir 100% realistiskt men det vore kul om det kunde förbättras.
Hgv besöker inte forumet just nu   Svara med citat