Visa ett inlägg
Gammal 2013-09-25, 23:36   #8
vfp420b
Månadens bild - Aug 2005
 
Reg.datum: Sep 2002
Ort: Mariannelund, Sweden.
Inlägg: 1 342
Skicka ett meddelande via ICQ till vfp420b Skicka ett meddelande via MSN till vfp420b Skicka ett meddelande via Skype™ till vfp420b
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av ekankal Visa inlägg
Funkar inte det kan du prova med att ta bort filen "Assets.tdx" från huvudkatalogen/mappen, sen startar du spelet, och då kommer det att se ut som att det inte händer någonting alls, MEN det gör det, nämligen att databasen repareras.
Gör inget annat än att vänta (det kan dröja läänge innan det är klart), så ska spelet starta själv när allt är klart.

Om inget av detta funkar, återkom, så ska du få fler förslag.
Tack för tipset! Sent svar, men jag har varit bortrest + jobbat ett par dagar så jag har inte riktigt hunnit med, men nu så!

Det verkar hjälpa mot att banorna försvinner iaf, för nu finns de kvar efter att ha gjort denna manöver, och dessutom massa andra banor som jag hade sparat ner tidigare.

Dock kvarstår problemet med att i "Driver"-läget så hamnar man någonstans utanför "land" och trycker jag på "4" så kommer jag in i land igen och måste leta upp tåget någonstans, för trycker jag på M-knappen för att få upp kartan så kraschar hela spelet.. Dessutom om man kör i DCC-Mode så får man inte fram stapeln där man ökar/sänker hastigheten, som man visserligen kan göra med kommatecken- och punktknappen. Dock så kan jag inte se någon hastighet då det inte hjälper att trycka på F5 eller vilken knapp det nu var som gjorde att den dök upp..
__________________
M.V.H Tobias
år 2014!
------------------------
Kolla gärna in på min lilla sida med järnvägsbilder och en del reportage.
http://tobbebilder.from.eksjo.com/
vfp420b besöker inte forumet just nu   Svara med citat