Visa ett inlägg
Gammal 2003-06-19, 02:56   #12
zerax
Medlem
 
Reg.datum: Oct 2001
Ort: Alvesta, Sweden.
Inlägg: 31
Skicka ett meddelande via ICQ till zerax
Standard

Många åsikter att svara på här. Jag kan lungt säga att jag håller med alla och är imot alla. Detta är lite av att säga imot sig
själv. Jag håller med på en del av dom åsikter och en del inte. Vilka tänker jag inte gå in på. Jag kan även hålla med Kvarne att
om i sin tråd om att han vill bevara buss nr. 1191 spårade ur pga. av att klassa han som en total idiot enligt min mening. Detta
är tråkigt även om jag inte direkt tycker om ditt sätt att vara på andra trådar. Men jag ser också vara inlägg som kanske inte
alltid är så smarta. Men sen vem skriver alltid smarta eller positiva saker? Jag gör det inte så ofta heller.

Jag vill inte klaga på specifika personer här på forumet. Men skall jag vara ärlig så tycker jag att Kvarne skall både ha ris och
ros. Dels för att han förhastade sig i den tråden jag skapade om vilken musik man lyssnar på. Det är ris och nu kommer ros. Sedan
att han bad om ursäkt gjorde det att kan visade att han kunde säga när han har fel. Detta tycker att så här skall det vara på ett
forum. Man skall kunna säga när man tycker något är rakt åt mallorca men också kunna säga att man har fel. Vad jag har lärt mig är
att jag inte bryr mig om att göra inlägg i trådar jag inte tycker är tillräckligt intressanta för mig. Jag vet också att jag kan
vara rätt oseriös i vissa av mina inlägg och det är jag medveten om.

Jag tycker att man skall bevara sitt barna-sinnet. Men det får naturligvis inte gå till överdrift. Vad är då överdrift? Det
tycker jag är när man inte klara av att respektera andra åskiter eller dyligt. Utan skall försöka skrika högre än dom med sin egna
åsikter eller dyligt. Detta ignorerar jag fullständigt och jag tror dom flesta här gör det. Jag har inte märt att någon annan inte
har respkterar någon annans åskit. Jag tar upp det för att påminna er om att vi alla är individer med egna åsikter om saker och ting
också. Sedan vill jag även inte se att personer lämnar forum för att dom inte trivs men man kan aldrig få alla personer att tycka
och tänka som en själv heller. Om det nu är så att ni funderar att lämna ett forum för att vissa personer beter sig som att dom vore
på ett dagis så för gud skull ignorera dom. Även om du skapat tråden. Visst det retar en till max. Men argumentera imot dom varför
dom tycker och tänker så. Det är inte specielt svårt om personen verkligen beter sig som ett dagisbarn heller. Men sen också,
varför bry sig om personer som inte klarar att sköta en vettig diskuttion?! Det är bara allmänt löjligt.

Jag vet att jag har sagt imot mig själv en del här men det är också för att ni skall få tänka efter lite själva. Jag tackar
iallafall för att ni tog er tiden att läsa det jag hade att framföra.

// Zerax

Edit:

Behandla andra som du själv behagar bli behandlad. Sedan använd sunt förnuft. Utan det är vi totalt förlorade i totalt värdelösa
inlägg på forumet, sk. Dagisbarn-beteende. Bara att välja egentligen. Vill du bli behandlad som ett dagisbarn eller som en vuxen
människa som kan föra en diskuttion på ett vettigt plan.


---------------
zerax@nordictech.com
http://www.zerax.mine.nu
http://www.nordictech.com
zerax besöker inte forumet just nu