Visa ett inlägg
Gammal 2003-06-18, 12:43   #7
Jonte
Senior Member
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Stockholm, , Sweden.
Inlägg: 324
Skicka ett meddelande via ICQ till Jonte
Standard

Jag får väl säga mitt eftersom jag antar att du syftade på min tråd i Lokaltrafik forumet ?

Ett forum bygger på olika åsikter, på diskussioner, om alla skulle vara av samma synpunkt skulle det vara ganska dött. Eftersom jag kände att det fanns en bra grund för en diskussion om ämnet så startade jag den.

Jag har nogrannt läst hela tråden och jag ser inga "olagligheter" i den, inga personangrepp, inga ord som borde censureras. Visst är frågeställningen lite provocerande, men med glimten i ögat. Om jag skadade någon så ber jag om ursäkt, trodde inte man kunde ta illa upp av sådant men vad vet jag ?

Forumets kanske största problem är väl att det är så stor åldersfördelning, inget ont om någon men man uppträder på olika sätt beroende på ens ålder, även om det givetvis finns sådana som uppför sig på ett belevrat sätt oavsett ålder.

Utan att vilja låta alltför negativ mot Er moderatorer så tycker jag att lite i problemet ligger i hur ni har editerat/låst inlägg (det har blivit bättre den sista tiden). En debatt bör i princip aldrig stängas, om det inte förekommer personangrepp i stil med "Din j***a idiot", då bör också personen i fråga varnas.

Nästan alltid löser sig debatten på ett fredligt sätt efetr ett tag då båda parter har fått tänka igenom situationen, men genom att kväva en debatt så ligger irritationsmomentet kvar, vilket ofta leder till fler trådar som spårar ur och allmänt svagt uppförande.

Det säger jag som är moderator i ett flertal forum, som dessutom är betydligt större än det här.

Men låt alla inblandade parter få en ny chans, för så "hemskt" har det knappast varit...

Tack för ordet


Jonte
Jonte besöker inte forumet just nu