Visa ett inlägg
Gammal 2016-05-27, 15:07   #45
blomsson
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2011
Ort: Vingåker
Inlägg: 343
Standard

Nu tycker jag visserligen att denna diskussion hör hemma där du startade den, men eftersom du frågar här så svarar jag här, och så får ngn som kan eventuellt flytta på dessa inlägg om de stör!

Så som du beskriver det så funderade jag på om du har missat en detalj i uppraderingen av signalsystemet till TANE.

I propertyrutan så finns det en rad med Tpl-signatur. I den föregående versionen så ändrades den automatiskt när man döpte om mastern, nu gör den inte det.

Om namnet på mastern inte stämmer överens med scenery-signalen så blir tpl-signaturens text vit, klicka på den och skriv in en ny text. Om du skriver samma som mastern har blir texten blå.

Den enda vita texten jag får upp i övrigt, är när jag för muspekaren över master, då visas det inskrivna namnet på master signalen, INTE tpl-signaturen.

Exempel:
-Ny master, får ett löpnummer, t.ex 666
-Öppnar property-rutan skriver in Vr 21, trycker på "ok"
-Muspekar-överkörning visar Vr21
-Lägger in en ny Scenery-signal, varför inte en 5-skenare, mycket roligare...
-Scenery är julgran
-Öppnar property-rutan skriver in (Vr 21), trycker på "ok"
-Tpl-skylten på signalen visar 666
-Öppnar property-rutan på mastern, klickar på den vita texten och skriver in Vr 21, trycker på "ok" och texten blir blå och tpl-skylten ändrar till Vr 21.
-Om jag skulle ändra texten på mastern till vr 21, då blir scenery-signalen svart, och måste då ändras till (vr 21), men tpl-signaturen är fortfarande Vr 21, och måste då ändras till vr 21 i masterns property-ruta om man så vill.

Jag använder mig bara av Aaa konventionen, eftersom det står så på skyltarna och är oxå snyggare...

Om detta inte löser problemet, vad händer om du skapar en ny signal enl ovanstående, var som helst på banan, och sedan ändrar text från på samma vis som förut, blir det samma problem?

Detta är det enda jag kan komma på enl. din beskrivning.

mvh
Håkan
__________________
Fd. signalreparatör på Banverket. Sjukpensionär bla pga Aspergers syndrom.
Använder numera T:ANE på en iMac (Retina, 27", -15), 24GB, OSX Sierra 10.12.6 (25/9-17)
Hemsida för nedladdning av mina objekt: https://blomsson4073.se/index.html

Senast redigerad av blomsson den 2016-05-27 klockan 15:09.
blomsson besöker forumet just nu   Svara med citat