Visa ett inlägg
Gammal 2016-05-27, 12:41   #43
Nils Blid
Medlem
 
Reg.datum: Dec 2009
Ort: Malmö
Inlägg: 2 055
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av blomsson Visa inlägg
Hej Nisse.
Jag såg att korvtiger hade svarat på ditt problem med stor/liten bokstav i TANE tråden. Jag kan bara säga samma sak, jag har aldrig upplevt det problemet!
Jag testade att skriva in bägge varianterna och båda behöll sina bokstavs-stilar.
Det verkar nästan som om du "glömmer" att spara emellan ändringarna, fast det tror jag inte du gör, men beteendet på signalen verkar så.
Har du testat att spara banan med ett nytt namn och sedan se vad som händer?

mvh
Håkan
Det händer inget, men jag skall försöka förklara vad som händer. Jag har valt en utfartssignal som heter "ny 41", Den är kopplad till en master som heter "Ny 41". När jag klickar på mastern får jag upp en en vit text ovanför mastern som heter "ny 41"-Och så här håller det på fram och tillbaka i såväl mastern som ljussignalen.

När jag ursprungligen lade in samtliga signaler i banan skrev jag in beteckningarna med små bokstäver. Av en händelse upptäckte jag senare att mastern begynnelsebokstav ändrats till stor bokstav. Ytterligare senare upptäckte jag att ljussignals benämning drabbats av samma sjukdom.

I masterns propertyruta skall man ställa signalerna. Funktionen är helsvart. Min gissning är att ingen av signalerna korrekt kopplade. Självklart sparar jag alltid även den minsta ändring.

Nisse
Nils Blid besöker inte forumet just nu   Svara med citat