Visa ett inlägg
Gammal 2009-01-09, 19:00   #43
Fredrik
Admin & STW-member
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: , , Sweden.
Inlägg: 5 814
Standard

Men att hantera t.ex hierarkin, sätta ut vissa helper-points e.t.c är ju lättare att klara av. Att bygga själv kan leda till att det blir för mycket. Har man den stora delen avklarad, 3D-skapandet, är ju det övriga inte alls lika tyngande som om man skulle göra allt själv. Det finns flera på forumet som har 3D-kompetens och som jag vet och även tror på andra som mer än gärna vill ställa och hjälpa.

Vidare går det att få allt gjort direkt om man så önskar. Skriver man rätt kravspec går det att få 3D-modellen även med dessa krav dock kan det ju ta en 1 extra eller 2 vilket leder till ökad kostnad.

När det gäller 3D-hytten så är ju den egentligen ett eget 3D-projekt i sig. Ofta brukar det ju bara vara en ensam hytt och inget mer och det kan ju med andra ord tillverkas innan en huvudmodellen finns förutsatt att man har ritningar/mått på hur hytten ser ut.

Sedan tror jag också att folk måste inse att de kan inte riktigt jämföra detta med att gå till butiken och plocka ett addon från hyllan. Detta förslag gör medlemmen på sätt och vis "ägare" till 3D-filen då kan lägger pengar 1 gång och kan få samma modell till 3 olika simulatorer och det måste ses som väldigt förmånligt. Det normala är annars att det blir ett addon till simulator x, ett annat till simulator y och ett tredje till simulator z. Detta är alltså ett gränsöverskridande projekt som skapar ett mervärde! Och som jag skrivit tidigare. Det kan vara svårt att ha precis allt som skrivs här färdigt direkt men i och med att den största och tyngsta biten (3D-skapandet) är gjort finns det inga hinder att vi gemensamt jobbar fram uppdateringar som lyfter det hela till ännu bättre modeller.
__________________
Fredrik
Din lokala fotograf - www.brightphoto.se

Senast redigerad av Fredrik den 2009-01-09 klockan 19:06.
Fredrik besöker inte forumet just nu   Svara med citat