Ämne: Pisstråden
Visa ett inlägg
Gammal 2012-08-17, 23:23   #1187
Schulz
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2006
Ort: Älmhult
Inlägg: 258
Skicka ett meddelande via MSN till Schulz
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Pierre Visa inlägg
Att man får jobba istället för att vara arbetslös, borde ligga i Posetiva tråden, men men...

Förrförra måndagen ringde ett bemanningsföretag till mig (som jag jobbat åt förut) och frågade om jag vill jobba. Jag frågade hur länge och dom sa två veckor. När jag tvekade, fick jag två veckor till och jag tackade ja.

Blev alltså jobb fyra veckor på Systembolagets depå (som jag vart på tidigare). Var egentligen inte sugen alls, då bemanningsföretaget varit ganska struliga tidigare, men tänkte det kanske var bättre nu, eftersom dom fått nya medarbetare och chef...

Började förra måndagen och skrev kontrakt med arbetsledaren och bad om arbetskläder fredagen innan. Arbetskläder fick jag ringa huvudkontoret om och det gjorde jag. Jodå, det fanns och det var bara och komma och hämta blev svaret. När jag kom dit låg två par brallor (i olika storlekar (obs! jag hade sagt vilka storlekar jag hade!)), två t-shirts, en tröja och ett par skor framme (allt beg.).

Hmm...ett par brallor fick jag på mig, tröjan var alldeles för liten och skorna var storlek 45 (jag har 42-43). Fick då rådet att åka och hämta skor själv, där dom köper in dom. Men då det låg åt helv..e långt ifrån närmaste busshållplats, så sa jag att jag inte kunde det (är det inte deras skyldighet att skaffa fram arbetskläderna åt en?????).

Jaja, dom lovade att arbetsskorna skulle finnas på jobbet måndag morgon. Tror ni att det hände? Nej, på torsdag mitt på dan fick jag dom. Och det var det sämsta arbetsskor jag sett (antagligen skitbilliga!?). Av plast (tror jag?) med stenhård sula och inte ett lufthål. Perfekta dojjor för att ta livet av fötterna!!!!!

Sa till arbetsledaren innan jag ens provat dom, men det gick inte att byta. Det är bara den modellen som köps in av bemanningsföretaget sa han. Drog på mig skiten och efter ett par timmars jobb, var jag tvungen att ta en rast bara för att vila fötterna. Blev skitvarmt i skorna, med världens tåbira som följd och hade skitont eftersom man gått på betonggolv en hel dag.

Nej, jag kommer aldrig helv..e sat.n jobba åt dett bemanningsföretag igen. Jag jobba denna månad om det går och sen kan dom fara dit solen inte skiner...

Förlåt att det blev mycket, men behövde skriva av mig. Nu känns det bättre!
Ja minsann. Det är inte enda arbetsgivaren som inte satsar riktigt på arbetskläder. Jag jobbar för Samhall och inte ens detta statliga fenomen kan bistå med riktiga kläder och skor. Och om man önskar sig en jacka eller andra skor för bättre komfort, då får man ofta ett nej till svar. Och när man beställer, får man oftast felbeställda kläder. Ibland dessutom använda skor. Någon måtta får det vara, inte är vi arbetare kräsna och vill ha det finaste, men vi vill ha det vi frågar efter och ordentligt godkända arbetskläder.
__________________
You'll Never Walk Alone
Schulz besöker inte forumet just nu   Svara med citat