Visa ett inlägg
Gammal 2009-01-27, 19:06   #1
bönan
Veteran
 
Reg.datum: Jul 2008
Ort: Fagersta
Inlägg: 5 541
Standard Verklig svensk KRS-rutt

Hej! Ni som har följt mitt tbanebygge till MSTS kanske har undrat varför det inte har hänt så mycket med rutten. Här kommer förklaringen: Jag har byggt lite på en rutt till KRS. Det började med att jag bara tänkte lägga några spår och lite hus & trän. Sen lite fler hus. Och lite mer spår. Och plötsligt så är rutten 1,5 mil lång! Allt är inte klart mad objekten, men det mesta är gjort. När jag ska testbygga i en ny simulator heter rutten alltid utan undantag "Moraområde"(motsvarande rutt till TRS finns för download i forumet). Detta eftersom jag kan moras bangård nästan utantill. Jag får se hur lång denna rutt blir, men kanske till Rättvik? Det blir finemang när Community-RC:n kommer. Hittils får jag hålla till godo med orginaltågen. Sen måste jag påpeka att bilden av den stora, tomma bruna ytan är en timmerterminal, men några timmersockar fanns inte, så ag får se hur jag gör.
Kommentera gärna! Vill samtidigt ställa några frågor angående ruttbygge:
1: Hur får man ett fungerande vägskydd?
2: Hur får man upp inställningsmenyn för en tidigare laggd spårbit(STH osv)
3: Och varför kan jag inte se vattnet i min egen rutt nä jag sitter i en passagerarvagn? På orginalrutterna & nerladdade rutter fungerar det.
Bifogade bilder
Filtyp: jpg mora_1.jpg (116.2 KB, 342 visningar)
Filtyp: jpg mora_2.jpg (113.4 KB, 346 visningar)
Filtyp: jpg mora_3.jpg (110.4 KB, 340 visningar)
Filtyp: jpg mora_4.jpg (79.4 KB, 341 visningar)
Filtyp: jpg mora_5.jpg (81.8 KB, 339 visningar)
Filtyp: jpg mora_6.jpg (95.3 KB, 339 visningar)
Filtyp: jpg mora_7.jpg (138.4 KB, 340 visningar)
Filtyp: jpg mora_8.jpg (93.3 KB, 340 visningar)
__________________
Mvh Björn

Tågklarerare, Fagersta Central, Nora, Smedjebacken och Mora
bönan besöker inte forumet just nu  
Svara med citat