Ämne: WNJ expanded
Visa ett inlägg
Gammal 2020-07-10, 22:04   #41
benkegbg
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2005
Ort: Fort McMurray, Alberta, CANADA
Inlägg: 1 382
Standard

Då jag är lite osäker på vad som fattas när användaren laddar hem kan jag inte ge något definitivt svar.
Det verkar som att det fattades olika saker för olika användare. Jag saknade sådant som Jockes redan hade och vice versa. Men jag skulle nog göra såsom du redan har gjort, nämligen

1. spara en CDP-fil på själva rutten. Den innehåller allt som krävs för själva banan, kartor och sådant. Men inga assets i sig självt utan det måste du spara separat så steg
2. Högerklicka på rutten och välja List dependencies. Sortera bort "built-in" eftersom det är sådant som användaren redan har i sitt Trainz 2019.
3. Spara resten som ett CDP-paket. Blossom föreslår att du sorterar bort sådant som är "Installed from DLS". Likaså sådant som är hämtat från Banbyggarna och här på forumet. Det där blir det knepiga. Om man tar bort det också så måste du känna till vad som är hämtat och varifrån. Då måste du gå till originalsidorna och skapa länkar dit. Det är jobbigt.

Jag gjorde så. Jag skapade länkar till Banbyggarna på deras paket, perrongpaket, luftledningspaket, småhus och så vidare. (se min tidigare instruktion från Bensland). Det är bra på så sätt att användaren då måste hämta originalfilerna och få dem i senaste versionen.
Men jag tror jag (minns dåligt) att jag också tog med filerna i mina paket. Då hjälpte jag ju användaren att slippa leta och ladda hem själv.

Så i slutänden ska det finnas en CDP för rutten och ett eller flera CDP-paket för nödvändiga objekt, alltså sådant som du själv hämtat och använt - utom alla inbyggda. Har vi lyckats så ska även Tors slussar och sådant finnas med.
Till syvende och sidst så ska användaren också upplysas om att högerklicka rutten i Content Managern, och klicka på Download. Då hämtas de objekt som du utlämnat, enligt Blossoms förslag, från DLS.

Hälsningar
__________________
Benkegbg
Är president i Bensland. Ett land där ALLA älskar att åka tåg.
benkegbg besöker inte forumet just nu   Svara med citat