Visa ett inlägg
Gammal 2009-07-18, 23:42   #55
svenolov
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2004
Ort: Lom - Norway
Inlägg: 1 272
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av KMW Visa inlägg
Signalerna ska bli informerade vid start av ett scenario om det finns några tåg på sträckan så att de visar rätt signalbild.
Frågan är om du har sparat och startat om scenariot utifrån menyn med de olika scenarior som finns eller om du bara har växlat imellen inne i editorn?
Det är endast när scenariot laddas från början som signalerna initieras om jag har förstått rätt hur det fungerar.
Om det inte fungerar då heller får jag undersöka saken närmare för meningen är att det ska fungera.

/Anders
Du har med största sannolikhet gjort rätt, och meningen är att det ska fungera. Du behöver inte undersöka detta närmare, för det är precis så klarerare/signalsystemet fungerar i RW. Allt initieras i början av ett scenario, och förblir statiskt under hela sessionen oavsett vad som händer längre fram i scenariot. Jag har påpekat detta i en annan tråd.

Och till dig MatsH, AI-tågen kan inte läsa signalernas aspekt RW, och då ligger det också nära till hands att misstänka att signalerna inte heller kan se AI-tågen.
__________________
svenolov

I Trainz vet man att det omöjliga är möjligt (bevingade ord myntade av Nisse).
svenolov besöker inte forumet just nu   Svara med citat