Visa ett inlägg
Gammal 2022-02-08, 23:12   #161
rely
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2010
Ort: Stockholm
Inlägg: 1 062
Standard

Jag ska försöka fixa en lista med de vanligaste grönsakerna och texturerna som jag använder. Uppdaterade Trainz, och då nollades alla mina picklists...

Jag har ett "gammalt" projekt som inte direkt hör ihop med Malmbanan men som "enkelt" går att ta sig till från Malmbanan..
När jag bestämde mig för att bygga en DEM-rutt så stod det mellan Malmbanan, Bohusbanan och Inlandsbanan.
Först började jag med Bohusbanan men kom inte längre än att jag lade lite spår i Uddevalla. (Oroa dig inte Korvtiger, jag kommer inte komma ifatt dig ) Sedan började jag med Inlandsbanan, Arvidsjaur - Jokkmokk - Gällivare, jag lade lite spår i Jokkmokk löst baserat på en blandning mellan av hur det såg ut på 50-talet och 80-talet. Insåg dock att jag skulle sakna KTL så jag gav upp och började med Malmbanan...

Men här om dagen så kom ännu en anledning till att bygga vidare på Bohusbanan eller Inlandsbanan.. (Sa, även om de inte var så vanliga så långt norrut.) Jag har dessutom saknat en rutt som man lite halt realistiskt kan köra lite små blandade tåg dragna av ångstånkar eller mindre diesellok.. Så jag plockade upp Inlandsbanan igen, den skulle ju teoretiskt gå att bygga ihop med Malmbanan.. Även om Malmbanan är baserad i en fantasiversion av 2010-talet och Inlandsbanan i en fantasiversion av 70-talet där man fortsatte köra ånglok.

Några bilder från min fantasiversion av Jokkmokk, känner mig lite osäker på hur blandskogen ser ut.. Får kanske "skövla" och börja om och se om det blir något..







__________________
rely besöker inte forumet just nu   Svara med citat